17.3.2016
Kategorie: Zdravá výživa

8 důvodů, proč se každý den zakousnout do jablka

Možná i vás v dětství mučila věta: Vezmi si jablíčko, budeš zdravý. Možná jste s jablky urputně bojovali a odmítali je, protože vám lezla krkem. Máme pro vás hned 8 pádných důvodů, proč se k jablku vrátit a využít ho ke zlepšení zdraví.

Ptáte se, proč byste každý den měli jíst jablko, když si můžete dopřát mnohem rozmanitější druhy ovoce?

  1. Jablko obsahuje celou řadu vitamínů. Je to vitamín A, C, B1, B2 a B6 a vitamín E. Všechny pomáhají udržovat silný imunitní systém.
  2. V obsahu se nachází i několik důležitých minerálních prvků. Mezi nejdůležitější patří vápník, železo, draslík, fosfor a hořčík. Vápník posiluje kosti, zuby a svaly, hořčík podporuje metabolické reakce aj. Všechno to jsou prvky, bez kterých se lidské tělo neobejde.
    15_fitfin.cz_jablko_01
  3. Nachází se v něm velké množství vlákniny. V jednom jablku je to dokonce až 5 g. Vláknina pomáhá udržovat optimální činnost střev. Nachází se hlavně ve slupce, proto jablko neloupejte.
  4. Další významnou složkou jsou látky zvané flavonidy, které pozitivně působí na činnost kardiovaskulárního systému. Jsou to známé antioxidanty.
  5. Ve slupce se nachází také tělu prospěšné nenasycené mastné kyseliny. I ty pozitivně ovlivňují činnost srdce a posilují cévy.
    15_fitfin.cz_jablko_02
  6. Jablko z 80 % tvoří voda. Obsahují jen málo sacharidů, je to ovoce, které můžete jíst bez výčitek.
  7. Nutriční hodnota jablka o váze 100 g je pouhých cca 60 kcal.
  8. Pokud budete jíst syrové jablko se slupkou, budete si masírovat dásně. Ani tento pozitivní účinek jablka nelze opomenout!

POZOR – je žádoucí konzumovat chemicky neošetřená jablka. Místo v supermarketech se proto poohlédněte po nabídce farmářů. Vůbec nejlepší jsou jablka z vlastní zahrádky.

15_fitfin.cz_jablko_03

Pokud vám jablko samotné nechutná, smíchejte si ho například s bílým jogurtem nebo posypte skořicí. Jablka jezte syrová, protože při tepelné úpravě dochází ke zničení většiny cenných látek.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: