5.12.2019
Kategorie: Hubnutí

Cvičením podle „tepovky“ rychleji spálíte tuky

Pravidelně cvičíte, běháte, hýbete se a výsledky nejsou takové, jak jste očekávali? Kila jdou dolů velice pomalu a vy si marně lámete hlavu, čím by to mohlo být? Na vině je pravděpodobně vaše zvýšená tepová frekvence (TP) během cvičení. Tepová frekvence udává počet tepů srdce během jedné minuty, přičemž u dospělého člověka naměříte 60 – 80 tepů za minutu, když je v klidu.

Vliv tepové frekvence na hubnutí

Nic se nemá přehánět a ani cvičení, kdy nemůžete druhý den vstát z postele, není pro vaše hubnutí příliš efektivní, ostatně ani pro vaše zdraví. Pro hubnutí jsou nejvíce účinné aerobní cvičení – běh, plavání, cyklistika, skákání přes švihadlo, chůze do schodů apod. Při těchto aktivitách během „chvíle“ vylétne tepová frekvence. Málokdo však ví, že při přesáhnutí limitu přestává tělo spalovat tuky (a o to při hubnutí přece jde). Tělo začne pálit cukry a začne se zlepšovat vaše „fyzička“, což není na škodu, ale efektivnější je nejprve zhubnout, pokud vás trápí nějaké kilo navíc.

Jak spočítat svou svou tepovou frekvenci?

Svou tepovou frekvenci, vhodnou ke cvičení, abyste efektivně pálili tuky, spočítáte vcelku snadno, podle jednoduchého vzorce. Muži: 220 – věk. Ženy: 226 – věk. Na internetu nejdete mnoho počítadel, které vám ji vypočítají přesně. Stejnou službu vám prokáží fitness náramky, které vás při cvičení na zvýšenou tepovou frekvenci upozorní.

Podle tohoto vzorce se dopočítáte k vaší maximální tepové frekvenci. Pokud chcete pálit tuky, udržujte svou tepovou frekvenci kolem 60% – 70% z vypočítané sumy. Pokud je vaše tepová frekvence nižší, v těle nedochází prakticky k ničemu, ovšem nemějte obavy, „tepovky“ kdy pálíte tuky, dosáhnete i obyčejnou chůzí, která je k tomu nejvíce ideální.

Pokud jen toužíte po zlepšení vaší kondice, vytrvalosti, nemusí vás výše tepové frekvence trápit. Pohybem, bez ohledu na tepovou frekvenci, zlepšujete kardiovaskulární systém a zvyšujete odolnost organismu.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: