14.6.2018
Kategorie: Cvičení

Cviky, které můžete dělat i v kanceláři

Pokud pracujete v kanceláři, určitě i vy máte problémy související s dlouhodobým sezením u počítače. Patří mezi ně především bolesti v oblasti krční či bederní páteře či karpální tunely. Dlouhodobé sezení má však neblahé účinky i na klouby a krevní oběh.

Zkoušeli jste již někdy jednostranné zatížení, které sedavé zaměstnání přináší, vyrovnávat? Pokud se to naučíte a budete některé jednoduché cviky provádět během dne, tělo vám, zajisté, poděkuje. Existují cviky, které můžete cvičit i u stolu v kanceláři, a které vám nezaberou mnoho času.

Krční páteř

U počítačového stolu si můžete občas protáhnout krk, který je zatuhlý.

Usaďte se rovně a uvolněně a postupně naklánějte hlavu k levému rameni, nadechněte se, po dobu 10 sekund zadržte dech a s výdechem hlavu skloňte ještě více k rameni. Opakujte i na druhou stranu. Můžete zkusit jemně zatlačit rukou, ale pouze jemně. Nezapomeňte se dívat rovně před sebe. Možná budete pociťovat lehký tah vždy na opačné straně krku. Celé cvičení opakujte 3x na každou stranu.

Hrudní páteř

Usaďte se tak, aby byla záda a stehna v pravém úhlu. Narovnejte se, hluboký nádech, s nímž zároveň přitlačíte lopatky k sobě a chvilku vydržte se zatajeným dechem (alespoň 5 sekund). S výdechem se uvolněte. Opakujte 5 – 7 x.

Pozor na karpály

Také máte po většinu pracovní doby ruce na klávesnici a myši? Pak i vám hrozí bolesti zápěstí, šlach či záněty karpálních tunelů. Pokud těmto obtížím chcete předcházet, vyzkoušejte tento jednoduchý cvik.

Můžete využít gymnastický míč i obyčejnou židli. Usaďte se, nohy rozkročte na šířku pánve, vtáhněte ramena vzad a páteř držte rovně. Rozpažte, dlaně zvedněte vzhůru – jako byste se chtěli opřít o neviditelné zdi a zkuste do nich zatlačit, jako byste je chtěli od sebe odstrčit.

Další možností, jak si paže řádně protáhnout, je cvik, při němž zvednete natažené paže vzhůru, nad hlavu, zápěstí otočíte tak, aby dlaně směřovaly ven a paže pomalu spouštíte do úrovně ramen. Ucítíte silný tah po celé délce paže.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: