19.4.2018
Kategorie: Hubnutí

Hubnutí vám nepomohlo k plochému bříšku? Zkuste ho zatahovat

Tento druh cvičení spočívá v zatahování břišních svalů. Není to však jen záležitost estetická. Zatahováním nejhlubšího příčného břišního svalu můžete předcházet bolestem zad a zlepšíte si i držení celého těla. Toto cvičení je ideální provádět ráno, na lačný žaludek, neboť břicho je v této době přirozeně plošší.

Verze vleže

Tato verze je jednodušší.

Položte se na záda a chodidly se pevně zapřete do podložky. Následuje hluboký výdech, co nejvíce to jde – maximálně tak zatáhnete příčný břišní sval. Následuje co největší zatažení břišních svalů, vtlačujte pupík do podložky. Pro začátek postačí tento cvik provádět po dobu 15 sekund, později dobu prodlužujte.

Cíl – vydržet zatahovat břicho po dobu 60 sekund, 5x za sebou.

Verze vsedě

Nejprve si najděte co nejvíce stabilní polohu vsedě, aniž byste se museli o něco opírat. Následuje stejné cvičení, jako vleže – výdech a zatlačení pupíku dovnitř. Zkuste vydržet 60 sekund. Opakujte po sobě 3x.

Až si budete s touto technikou jisti, můžete vyzkoušet sed na méně stabilní podložce, například na overballu.

Zatahování i během práce

Zatahovat a zpevňovat břišní svaly můžete i během každodenní práce. Možná se to někomu zdá nepřirozené, ale jde jen o zvyk, časem vám to přijde úplně normální. Pokud vytrváte, nádherně si vyrýsujete ploché bříško.

Další možnosti cvičení

Další cvik, který se nabízí, se nazývá „plank“ (prkno). Vyžaduje pozici podobnou, jako při klikování – opora o ruce, nohy jsou natažené, pánev je podsazená, břicho a hýždě jsou zatažené. Následuje opření o předloktí a v této pozici je potřeba vydržet co možná nejdelší dobu.

Cvičení se dá různě obměňovat: můžete natáhnout ruku a nohu, zkuste se přetáčet na levý a pravý bok. Mějte však na paměti, že je vždy potřeba zachovat si pevný postoj a neprohýbat se v bedrech.

Pokud jste pravidelnými návštěvník fitness, určitě zapojte do svého cvičení i cviky na posilovací věži. Pokud chcete posilovat doma, můžete si pořídit odporovou gumu.

Zdroje fotografií: pixabay.com, joga.cz.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: