3.7.2020
Kategorie: PR

Jak podpořit růst svalové hmoty a regeneraci po sportovním výkonu?

Je jedno, zda se chcete dostat do formy, kdy vám jde o výdrž, nebo se soustředíte na posilování. V obou případech naše tělo potřebuje silné svaly a šlachy. Abychom našemu tělu dodali dostatek živin, které potřebuje ke správnému rozvoji, je důležité zaměřit se na tu správnou stravu.

Nepodléhejte zbytečně reklamním tahákům ve formě různých práškových preparátů a tablet, kdy to pak doma u nejednoho sportovce vypadá spíše jako v lékárně. Tyto přípravky jsou vždy především doplňkem, nejsou to žádné zázračné pilule a často ani nemají optimální složení. Ten hlavní základ je strava samotná.

Bílkoviny a sacharidy

A mohli bychom doplnit ještě vlákninu (zelenina, luštěniny), která je určitě vhodná pro dobré trávení. To při příjmu potravy rovněž potřebujeme. Pojďme se ale soustředit na to hlavní, tedy na bílkoviny a sacharidy. Ty jsou základním stavebním kamenem, pokud přijde na přetřes vyvážená strava pro sportovce. Sportovec je člověk, který má větší energetický výdej než průměrný člověk. Také proto potřebuje dodat tělu více energie a živin.

Bezprostředně po sportovním výkonu potřebujeme dostat do těla rychlé cukry, které vyrovnají energetický deficit. Pokud se soustředíte na opravdu velké výkony, tak nedodáte-li po sportovním výkonu tělu cukry, může dojít v krajním případě i ke kolapsu. Ale to už se bavíme o opravdu extrémních sportovcích.

Mezi rychlé cukry lze zařadit třeba:

  • Ovoce (banán, jablko)
  • Müsli
  • Čokoláda

Asi hodinu po tréninku můžete tělu začít dodávat bílkoviny. Pokud tak učiníte dříve, tělo si je bude složitým procesem štěpit na cukry, což jej zbytečně vysiluje. Proto bílkoviny nekonzumujeme ihned po tréninku. Mezi bílkoviny patří například tvaroh (mléčné výrobky), maso, vejce a další.

Nezapomínejte na regeneraci

Aby tělo dokázalo správně budovat svaly, potřebuje také regenerovat. Umlátit se k smrti v posilovně šestkrát týdně opravdu není správná cesta. Nic tím neurychlíte, naopak riskujete zranění. Po každém cvičení potřebujete den regenerace.

Další tipy vám přináší magazín PRO-MUZE.CZ, a to nejen ze světa sportu.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: