2.7.2020
Kategorie: Cvičení

Jak přežít běh, když je venku horko?

Běhání v horku je mnohem více obtížnější. Hlavním důvodem, proč je běh v horku mnohem obtížnější, je to, že vaše tělo se při těžké námaze snaží ochladit a vaši základní tělesnou teplotu stáhnout dolů. Proto máte menší průtok krve, který by směřoval ke všem ostatním svalům, a to má vliv na váš kardiovaskulární systém, který zvyšuje srdeční frekvenci a způsobuje rozšiřování krevních cév. Pokud se rozhodnete běhat při vysokých teplotách, dodržujte několik pravidel a běh se stane příjemnějším.

Hodně pijte

Je nesmírně důležité být hydratován již v době, kdy začnete běhat. Doporučuje se vypít asi 500 ml vody 2 hodiny předtím, než vyjdete ven, a pak jen jednu sklenici 15 minut před vyběhnutím na stezku.

Voda je sice důležitá, ale při běhu ztrácíte nejen mnoho tekutin, ale také sodíku díky nadměrnému pocení. Pitná voda vede pouze k nadměrné hydrataci a rovnováha elektrolytů klesá a ve skutečnosti únava přijde rychleji. Střídejte vodu s nápoji bohatými na sodík, který obsahují sportovní a iontové nápoje.

Oblečení

Pokud můžete, investujte do něčeho podobného jako chladicí trička z funkčního materiálu, která pohlcují váš pot a používá ho ke snížení tělesné teploty.

Noste čepici

Pořiďte si čepici, která je speciálně vyrobená na cvičení. Čepice pomáhají absorbovat pot tekoucí z vaší hlavy, takže se vám nedostane do očí. Čepice určené pro cvičení jsou navrženy tak, aby rychleji vyschly a často mají vložky ze síťoviny, které umožňují ventilaci.

Chraňte svou pokožku

Opalovací krém, opalovací krém, opalovací krém!

I když je opalovací krém samozřejmostí, lidé někdy potřebují připomenout, že ochrana vaší pokožky před slunečními paprsky je nesmírně důležitá.

Je pravděpodobné, že kvůli teplu budete nosit méně oblečení a většina vaší pokožky bude vystavena slunci. Ujistěte se, že je krémem natřená veškerá odkrytá kůže, včetně uší, obličeje, krku.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: