19.12.2019
Kategorie: Relax - odpočinek

Jak si ulevit od stresu?

Stres je všední součástí západního světa ve 21. století. Hektické moderní životy se odráží na psychice téměř každého člověka a ačkoliv se snažíte žít zdravě, máte dostatek pohybu, někdy je toho prostě i na vás moc a potřebujete si „odfrknout“.

Najděte své spouštěče

Chcete-li monitorovat svůj stres, nejprve identifikujte spouštěče. Proč se cítíte rozzlobený, napjatý, znepokojený nebo podrážděný? Máte často bolesti hlavy nebo žaludeční nevolnost bez zdravotní příčiny?

Některé spouštěče, jako jsou pracovní tlaky, problémy se vztahem nebo finanční problémy, lze snadno identifikovat. Ke stresu však také přispívají každodenní problémy a požadavky, jako je dlouhé čekání na lince nebo pozdní příchod na schůzku.

I v zásadě pozitivní události, jako je svatba nebo koupě domu, mohou být stresující. Jakákoliv změna vašeho života může způsobit stres.

Předejděte stresu

Poté, co jste identifikovali stresové spouštěče, přemýšlejte o strategiích jejich řešení. Identifikace toho, co můžete ovládat, je dobrým výchozím bodem. Například, pokud vám stres nedá spát, může být řešení stejně snadné jako vyjmutí televizoru a počítače z ložnice a nechat vaši mysl před spaním odpočívat.

Při pracovních stresových situacích se snažte změnit svou reakci.

Vyhledejte pomoc a podporu od rodiny a přátel, ať už potřebujete někoho, kdo vás poslouchá, pomoc s péčí o děti nebo jízdu do práce, když je vaše auto v servisu.

Používejte relaxační techniky

Relaxačních technik existuje několik druhů (o většině z nich jsme psali), stačí si jen vybrat. Hluboké dýchání, tai chi, jóga, meditace nebo bytí v přírodě. Mějte čas jen pro sebe. Dopřejte si masáž, namočte se do perličkové koupele, tancujte, poslouchejte hudbu, sledujte komedii – cokoliv, co vám pomůže relaxovat.

Udržování zdravého životního stylu vám pomůže zvládat stres. Jíst zdravou stravu, pravidelně cvičit a dostatek spánku je základem proti stresu. Vyvíjejte vědomé úsilí, abyste strávili méně času před obrazovkou – televizí, tabletem, počítačem a telefonem – a více času relaxací.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: