13.2.2020
Kategorie: Relax - odpočinek

Meditace: Jednoduchý a rychlý způsob, jak zvládat stres

Pokud máte stres, úzkost a strach, zvažte meditaci. Trávit i pár minut meditací může obnovit váš klid a vnitřní mír. Meditaci může praktikovat kdokoli. Je to jednoduché a levné a nevyžaduje žádné speciální vybavení.

A můžete praktikovat meditaci, ať jste kdekoli – ať už jste na procházce, jízdě v autobuse, čekání v ordinaci lékaře nebo dokonce uprostřed náročného obchodního jednání.

Pochopení meditace

Meditace byla praktikována tisíce let. Meditace měla původně sloužit k prohloubení porozumění posvátným a mystickým životním silám. V dnešní době se meditace běžně používá k relaxaci a redukci stresu.

Meditace je považována za druh komplementární medicíny mysli a těla. Meditace může vyvolat hluboký stav relaxace a klidnou mysl.

Během meditace soustředíte svou pozornost a eliminujete proud neuspořádaných myšlenek, které mohou tlačit vaši mysl a způsobovat stres. Tento proces může vést ke zlepšení fyzické a emoční pohody.

Druhy meditace

Meditace je zastřešující pojem pro mnoho způsobů, jak uvolnit stav bytí. Existuje mnoho typů meditačních a relaxačních technik, které mají meditační složky. Všichni sdílejí stejný cíl dosažení vnitřního míru.

  • Vedená meditace. Někdy se nazývá vizualizace, s touto metodou meditace vytváříte mentální představy o místech nebo situacích, které považujete za relaxační. Pokoušíte se použít co nejvíce smyslů, jako je vůně, památky, zvuky a textury. Tímto procesem vás může vést průvodce nebo učitel.
  • Meditace mantry. Při tomto typu meditace tiše opakujete uklidňující slovo, myšlenku nebo frázi, abyste zabránili rušivým myšlenkám.
  • Meditace všímavosti. Tento typ meditace je založen na bdělosti nebo zvýšení povědomí a přijetí života v současném okamžiku. V meditaci všímavosti rozšiřujete své vědomé vědomí. Soustředíte se na to, co zažíváte během meditace, jako je dech. Můžete pozorovat své myšlenky a emoce, ale nechte je projít bez úsudku.
  • Qi gong. Tato praxe obecně kombinuje meditační, relaxační, fyzický pohyb a dechová cvičení pro obnovení a udržení rovnováhy. Qi gong (CHEE-gung) je součástí tradiční čínské medicíny.
  • Tai chi. Je to forma jemného čínského bojového umění. V tai chi (TIE-CHEE) provádíte pomalým tempem řadu postojů nebo pohybů pomalým, půvabným způsobem při procvičování hlubokého dýchání.
  • Transcendentální meditace. Transcendentální meditace je jednoduchá, přirozená technika. V Transcendentální meditaci tiše opakujete osobně přiřazenou mantru, jako je slovo, zvuk nebo fráze, konkrétním způsobem. Tato forma meditace může vašemu tělu umožnit usadit se ve stavu hlubokého odpočinku a relaxace a vaší mysli dosáhnout stavu vnitřního klidu, aniž by bylo nutné použít soustředění nebo úsilí.
  • Jóga. Provádíte řadu pozic a řízená dechová cvičení, abyste podpořili pružnější tělo a klidnou mysl. Při pohybu v pozicích, které vyžadují rovnováhu a soustředění, se doporučuje soustředit se méně na svůj rušný den a více na daný okamžik.
Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: