Nevíte, ja správně relaxovat? Zkuste naše tipy

Není pochyb o tom, že dnešní moderní životní styl může být stresující. Mezi prací, rodinou a společenskými povinnostmi může být těžké si udělat čas pro sebe a ještě stíhat cvičení a tréninky. Ale je důležité najít čas.

Relaxace vám může pomoci udržet si zdraví v těle i mysli a pomůže vám zotavit se z každodenních stresů, které na vás vrhá život.

Snadné způsoby relaxace

1) Dýchejte

Dechová cvičení jsou jednou z nejjednodušších relaxačních strategií a mohou účinně uklidnit vaše vystresované tělo a mysl kdekoli a kdykoli. Posaďte se nebo si lehněte na tiché a bezpečné místo, například na postel nebo na podlahu doma, a položte jednu z vašich rukou na břicho. Vdechněte do pomalého počtu tří a poté vydechněte do stejného pomalého počtu tří. Cítíte, jak vaše břicho stoupá a klesá, když vdechujete a vystupujete. Opakujte pětkrát, nebo dokud se budete cítit uvolněně.

2) Uvolněte fyzické napětí

Když se cítíme psychicky stresovaní, často se cítíme také fyzicky špatně. Uvolnění jakéhokoli fyzického napětí může pomoci zmírnit stres ve vašem těle a mysli. Lehněte si na měkký povrch, jako je postel, koberec. Napněte jednu část těla najednou a pomalu uvolněte svaly. Během toho si všimněte, jak se mění vaše tělesné pocity. Mnoho lidí začíná buď se svaly v obličeji, nebo s těmi, které mají na nohou, a poté si prochází svaly přes svá těla na opačný konec.

3) Napište své myšlenky

Odpuštění věcí z paměti jejich zapsáním vám může pomoci relaxovat. Když se cítíte stresovaní, věnujte pár minut napsání několika krátkých poznámek o tom, jak se cítíte nebo jaký je váš den. Můžete to udělat v poznámkovém bloku nebo v aplikaci pro poznámky ve smartphonu. Nedělejte si starosti s tím, že budete poetičtí nebo zda bude pravopisně všechno správně. Soustřeďte se na vyjádření sebe sama, abyste pomohli uvolnit část vašeho stresu.

4) Vytvořte seznam

Někteří lidé se mohou cítit uvolněně, když vytvoří seznam toho, za co jste vděční. Odborníci říkají, že máme tendenci soustředit se spíše na negativní části života než na pozitivní. Přemýšlení vám může pomoci přemýšlet o pozitivních částech vašeho života a napsat je. Pokuste se vymyslet tři dobré věci, které se vám dnes staly, a zapište si je, i když jsou to drobnosti.

5) Vizualizujte svůj klid

Už jste někdy slyšeli výraz „najít své šťastné místo“? Posaďte se na tichém a bezpečném místě, například v ložnici, a začněte přemýšlet o místě na světě, kde se cítíte nejklidnější. Zavřete oči a představte si všechny podrobnosti spojené s tímto místem: památky, zvuky, vůně, chutě a hmatové pocity. Čím více se dostanete do své vizualizace, tím více si můžete odpočinout.

6) Běžte do přírody

Trávit jen pár minut v přírodě, když se cítíte stresovaní, vám může pomoci relaxovat. Když se cítíte stresovaní, vydejte se na krátkou procházku.

Relaxace není jen pro dospělé: Je to důležité také pro děti a dospívající. Pokud cítíte, že vaše dítě potřebuje odpočinout, pomozte mu prostřednictvím těchto cvičení. Ještě lépe se zapojte do těchto lehkých relaxačních cvičení se svým dítětem. To může pomoci podpořit samoregulaci a relaxační chování vašeho dítěte.

Výhody relaxace

Pro uvolnění mysli a těla existuje mnoho výhod. Relaxace vyrovnává negativní psychické a fyzické účinky stresu, které všichni zažíváme každý den.

  • schopnost jasněji myslet a činit lepší rozhodnutí
  • schopnost lépe odolávat budoucím stresorům
  • pozitivnější pohled na život a vaše zkušenosti
  • zdravější tělo s pomalejším dýcháním, uvolněnější svaly a snížený krevní tlak
  • snížené riziko srdečního infarktu, autoimunitních onemocnění, poruch duševního zdraví a jiných nemocí souvisejících se stresem
Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: