24.5.2018
Kategorie: Hubnutí

Objevte výhody krátkodobého půstu

Půst, slovo, které někoho děsí, pro někoho je to však nedílná součást životního stylu. Také je součástí celé řady náboženství.

Existuje v celé řadě různých druhů. V současné době se nejvíce uplatňuje půst jednodenní, omezený (konzumace ovocných či zeleninových šťáv) či přerušovaný.

Jednodenní půst

Nejčastěji slouží k tomu, abychom odlehčili našemu organismu, funguje jako očista těla. Někdo jej bere jako začátek novějšího, zdravějšího způsobu stravování.

Výhody jednodenního půstu:

  • Odlehčí našemu trávicímu traktu.
  • Funguje jako očista těla i mysli. V období půstu lépe vnímáme své tělo a jsme citlivější na jeho reakce.
  • Může podpořit hubnoucí aktivity, ale pouze v případě, že jej budeme dodržovat pravidelně – 1x týdně. Díky jednodennímu půstu tak snížíme příjem energie.
  • Podpoří naše tělo v období po konzumaci příliš nezdravých potravin.

Přerušovaný půst

Je to specifický druh stravování, který pozitivně ovlivňuje náš organismus – podpoří úbytek přebytečného tuku a dodá tělu potřebnou energii.

V rámci přerušovaného půstu konzumujeme jídlo pouze v určitou hodinu. Má několik variant. Jednou z nich je pouze jedno velké jídlo denně, další jsou různě velká časová okna. Během přerušovaného půstu musí být příjem živin stejný, jako kdybyste jedli více malých jídel denně.

Výhody přerušovaného půstu:

  • Je to ideální volba pro lidi, kteří jsou časově vytíženi.
  • Varianta pro ty, kdo potřebují větší porce jídla.
  • Vzhledem k většímu časovému oknu má tělo dostatečný prostor pro zpracování přijaté potravy a kvalitně tak využije veškerou energii, kterou přijme. Je tedy dobrou volbou jako jedna z forem redukčních diet.
  • Velké porce zajistí dostatečnou sytost a nebudete mít potřebu „uzobávat“.
  • Je to ideální volba pro sportovce, neboť umožňuje dobré čerpání energie. Zároveň nechodí na trénink s plným žaludkem. Díky menšímu počtu denních jídel není potřebné velké množství energie na trávení.
Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: