12.7.2018
Kategorie: Zdravá výživa

Ovocné, zeleninové a bylinné prášky jsou hitem ve zdravé výživě

Současná nejen moderní, ale i uspěchaná doba klade na naše těla velký nápor. Musíme zvládat nejen práci, ale i rodinu a také je potřeba se často vyrovnávat se stresovými či vypjatými situacemi. Pokud se chceme cítit dobře a uchovat si pevné zdraví, je základem nejen pohyb, ale i zdravá výživa.

Základem jídelníčku by měly být potraviny, které neobsahují velké množství tuků, cukrů a éček. Ideální strava by měla obsahovat co nejvíce potravin v přirozeném stavu a přírodní formě. Velkým hitem se stávají sušené ovocné, zeleninové a bylinné prášky.

Proč zařadit do stravy sušené prášky?

Sušení a zpracování ovoce, zeleniny a bylinek na prášek je jednou z možností, jak tyto potraviny uchovávat pro pozdější využívání. Tento způsob zpracování je prastará metoda, která umožňuje využívat veškeré výhody těchto potravin a to nejen z hlediska nutričního. Ovocné, zeleninové a bylinné prášky si uchovávají všechny pozitivní látky (minerály, vitamíny, antioxidanty, aminokyseliny), které pak velice snadno dostaneme do těsta, nápojů či salátů. Díky těmto práškům můžeme velice snadno a rychle připravit chutné a zdravé osvěžující koktejly či džusy. Můžeme je však přidat i do přesnídávek, jogurtů, cereálních kaší nebo pomazánek.

Ukázka bylinného prášku. Zdroj: salviaparadise.cz.

Vyzkoušejte třeba…

V nabídce naleznete celou řadu ovocný, zeleninových či bylinných prášků.

Ananasový prášek je, díky své nasládlé chuti s nádechem kyselého, velmi oblíbenou přísadou do ovocných smoothie, jogurtů, dezertů či kaší.

Banánový prášek obsahuje velké množství vlákniny, minerálů a vitamínů také přírodní a lehce stravitelné cukry. Neobsahuje lepek, takže je vhodnou přísadou do bezlepkových pokrmů. Je ideální přísadou do koktejlů či smoothie, obohatí chuť cereálních kaší.

Mesquite prášek je přirozeně sladký a proto jej můžete využít jako přírodní sladidlo. Neobsahuje lepek. Dík čemuž může být využíván jako náhrada mouky při bezlepkové formě stravování. Je to potravina, která má vysokou nutriční hodnotu a nízký glykemický index.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: