17.8.2017
Kategorie: Sport

Plavání, bezpečný sport pro dokonalé tělo

Plavání se řadí k nejoblíbenějším sportům vůbec. Je to tím, že ulehčuje kloubům a tak i celému tělu. Navíc se po něm cítíte skvěle i na duši. Pomáhá s hubnutím a posiluje vaše unavené svalstvo. Je čas vzít rodinu na bazén!

Víte, kolik kalorií spálíte během plavání?

Při plavání jsme nadnášeni vodou – váhu tak nevnímáme, ovšem plavání je velmi důležité právě pro obézní jedince. Pohyb zkrátka potřebujeme všichni. Voda navíc klade větší odpor než vzduch a my tak spálím o dvě až pět kalorií navíc, než je při pohybu běžné.

Pokud vážíte okolo sedmdesáti kil, tak za hodinu plavání stylem prsa spálíte šest set kalorií. Pokud dokážete tempo ještě zrychlit, udělá to i osm set kalorií. Čemu se to vyrovná? Například jízdě na kole, anebo boxu. Pokud chcete výsledek ještě umocnit, užívejte spalovače tuků, a sice černou kávu, guaranu nebo zelený čaj. To vše si lze pořídit ve fitness obchodech.

Stravování pro plavce

Po plavání je přirozené, že dostanete hlad. Fast food s hamburgery a hranolky vám však nedoporučujeme, protože by veškerá vaše hodinová práce přišla vniveč. Připravte si tedy doma raději dietní, a zároveň energetické jídlo. To si můžete vzít i  s sebou rovnou na bazén, abyste nebyli pokoušeni obchody kolem.

Rizika

Při plavání můžete samozřejmě dostat křeč do nohy. Ta je ve vodě velmi nebezpečná, protože vám hrozí utonutí. Pokud vás tedy křeč postihne, v prvé řadě se uklidněte, nechte se nadnášet vodou a pomalu doplavte na břeh. Křečím se lze vyhnout právě rozcvičkou před plaváním. Rozhodně však nepřeceňujte své síly a nechoďte do bazénu po nemoci, či pokud jste unavení.

Účinky plavání:

  • Je výborné pro osoby s problémy s pohybovým aparátem.
  • Plavání posiluje svalstvo.
  • Zrychluje metabolismus.
  • Nezatěžuje organismus.
  • Zlepšuje imunitu.
  • Zvyšuje kapacitu plic.
  • Posiluje srdce a cévy.
  • Nepřepíná svaly.
Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: