31.10.2019
Kategorie: Hubnutí

Pocení při cvičení aneb když tuky pláčou

Při cvičení, běhání nebo při jakékoliv jiné akci z vás tečou litry potu a vy máte dobrý pocit, kolik jste spálili tuku nebo sacharidů (záleží, zda si hlídáte tepovku)? To ovšem není zcela tak pravda. Ačkoliv se říká, že čím více se potíte, tím více hubnete, ve skutečnosti je to jinak. Mnoho lidí se navzdory tomu i v horkých dnech na stezku, hřiště nebo do posilovny nabalí do mikin a tepláků a vyrazí se „zapotit“. Ještě větším šílenstvím a úplnou zbytečností je balit se do celofánu (někdy dokonce se skořicí) a doufat, že tím zvýšíte svůj energetický výdej a rychleji zhubnete.

Jak reaguje tělo na zvýšený pohyb?

Při zvýšeném pohybu začnou svaly více pracovat, čímž zahřejí nejprve sebe a následně celé tělo. Pokud pohyb trvá i nadále, začne se tělo potit, což je způsob, jak organismus ochladit. Kromě ochlazení však začne docházet ke ztrátě vody a důležitých minerálních látek. Pokud budete cvičit nabalení nebo v extrémně vyhřáté místnosti, vypotíte 1 – 4 litry tekutin, které se okamžitě promítnou ve snížené váze. Ovšem to neznamená, že vám shozené 4 kilogramy zůstanou, chybějící tekutiny musíte okamžitě doplnit. Dehydratace je velmi nebezpečná a způsobí vám nejen pokles fyzického výkonu, ale také nevolnost a závratě.

Co se děje s tělem ve vrstvě oblečení nebo v omotaném ve fólii

Pokud se člověk na cvičení či jiný sportovní výkon nabalí, bude se doslova koupat ve vlastním potu a trénink pro něj bude daleko obtížnější a nepříjemný. Spalovat tuky bude zcela stejně i v lehkém oblečení, jen rychleji dojde ke ztrátě tekutin a dehydrataci, která může poškodit srdce a narušuje správný krevní oběh.

Zjednodušeně řečeno, při větším pocení více ani rychleji nehubnete. Ztrácíte pouze vodu, která je pro váš organismus nezbytná a musíte ji doplňovat. Oblékněte se ke sportovnímu výkonu pohodlně, bude se lépe soustředit na sportovní výkon a především, bude vás to bavit!

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: