7.9.2017
Kategorie: Sport

Pole dance – sport, který se postará o skvělou postavu

Vyzkoušejte pole dance, který není jen potěchou pro pánovo oko. Jedná se ve skutečnosti o sport, který dokáže nádherně vytvarovat postavu!

Jak na to?

Jako jeden z posledních trendů v rámci fitness, je tento sport oblíbeným již téměř v každém městě, ač se stále ještě mnoho žen ostýchá mu věnovat. Pojďme si tedy říct, jak se praktikuje.

Při pole dance dochází nejen k rozvoji síly a flexibility, ale rovněž posouváte hranice svých vlastních fyzických možností. Tak například po pravidelném tréninku časem zvládnete i provaz, který jste od druhé třídy základní školy nikdy nedělaly, protože vám dále již nikdy nešel. Nehodí se vám však flexibilita také jinde? Není totiž lepšího pocitu, než když si zvládnete zavázat tkaničky bez stenů bolesti…

Pole dance je komplexním procvičením všech svalových partií, neváhejte tak a jednu takovou tyčku si pořiďte i do obýváku.

Začátek: Zahřátí a protažení

V úvodu každého cvičení je samozřejmě zapotřebí se protáhnout, abyste se vyvarovali případným křečím. Zde především procvičujeme ramena, protože ramenní kloube je při tomto druhu cvičení nejnáchylnější na nejrůznější zranění. Nesmíte proto šidit jeho protažení předtím, než se pověsíte na onu tyč.

Rozcvička by měla trvat přibližně deset minut a pokud jste začátečnice, pak k rozcvičce připojte také chůzi okolo tyče.

Základní pravidla

Dále je třeba, osvětlit si základní úchopová pravidla a bezpečnost okolo této sféry. Pole prvky rozdělujeme na spiny, kdy v určité poloze rotujeme kolem  tyče, a dále na triky, které jsou statické povahy. Kromě ramen pak při pole dance nezůstává ušetřeno ani břicho a core systém, protože ty při tomto tréninku pracují nepřetržitě.

Rovnováha a koordinace

Rovnováha a koordinace je základním stavebním prvkem  v tomto sportu, tak jako šplh, který bohužel každý nezvládne. Šplh dává zabrat ramenům, bicepsům, tricepsům, ale také prsním svalům a vrchní polovině zad. Nejprve je tak v rámci pole dance žádoucí, trénovat pravidelně šplh, a to alespoň dvakrát týdně, protože bez něj na tento sport můžete zapomenout. Podstatná je dále chůze u tyče, která se provádí výhradně na špičkách. časem si tak hezky vypracujete lýtka.

K dalším krokům je však třeba odborníka, tyto postupy vám v psaném slovu nic neřeknou, obraťte se proto přímo na profesionálního cvičitele, který vás v praktických hodinách zasvětí do tohoto cvičení.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: