6.9.2018
Kategorie: Zdravá výživa

Připravte si nízkosacharidový jídelníček

Cílem tohoto způsobu stravování je přeorientování vašeho těla na zdravější zdroj energie. Pokud chcete vyzkoušet nízko-sacharidový jídelníček, není to nic složitého. Ubíráte sacharidy a nahradíte je vyšším příjmem bílkovin a tuků.

Můžete jej zařadit na začátek diety, nebo v případě, že chcete tělu odlehčit od každodenního příjmu sacharidů

Suroviny s vyšším obsahem sacharidů

Velké množství sacharidů nalezeme v bramborách, rýži a těstovinách. Nahradit je můžete masem hovězím, kuřecím nebo rybím, mléčnými výrobky, vejci nebo houbami.

Jak upravit jídelníček

Pokud jste se rozhodli vyzkoušet nízko-sacharidovou stravu, podívejte se na následující rady.

Tučnější kousky živočišného původu

Pravidelně jezte celá vejce. Z masa volte prorostlejší kousky, kuřecí používejte i s kůží. Můžete si připravit i maso husí nebo kachní. Z ryb si vybírejte tučnější kousky – lososa, makrelu, sardinky nebo tuňáka.

Mléčné výrobky raději tučné

Nemáte – li potíže s tolerancí na mléčné produkty, nemusíte je z jídelníčku vyřazovat. Dokonče si můžete dopřát ty tučnější varianty. Co se sýrů týká, používejte především čedar, goudu, ementál nebo parmezán. Vhodné jsou i mascarpone a sýry smetanové. Velmi dobré je hlídat kvalitní zdroje, ideálně biofarmy.

Tuky na vaření

Při tepelné úpravě pokrmů používejte máslo, ghí, olivový a kokosový olej nebo bio sádlo. Tyto tuky snesou i vyšší teplotu a pokrmu dají tu správnou chuť. Chcete – li nahradit bramborovou kaši, může to být třeba našlehaný květák s máslem. Velkou lahůdkou je i špenát podušený na smetaně.

Přidejte dresinky a majonézy

Samozřejmě připravované doma z již výše jmenovaných surovin.Dochutit je můžete česnekem, avokádem, pažitkou nebo třeba sýrem. Můžete je použít nejen k upravenému masu, ale skvěle dochutí i zeleninové saláty. Stejně tak i oleje lisované za studena.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: