11.8.2016
Kategorie: Hubnutí, Zdravá výživa

Proč je důležité hlídat příjem bílkovin při hubnutí?

Snažíte se shodit přebytečná kila hubnutím? Našli jste si dietu, která je osvědčená a výsledky se dostavují? A hlídáte si v jídelníčku dostatečný příjem bílkovin? Že ne? To je ovšem velká chyba, protože bílkoviny jsou pro lidský organismus nepostradatelné. Bez jejich dostatečného přísunu tělo nepracuje tak, jak by mělo. Proč si u diet hlídat množství bílkovin ve stravě?

Mnoho diet je chudých na obsah bílkovin

Drtivá většina diet je založená na principu snižování příjmu potravy do těla na co nejmenší množství a také na jeho pravidelný přísun. Jídlo je ale zdrojem energie pro tělo. Nikdy nemůže být výdej energie větší než příjem. A právě bílkoviny patří mezi nejlepší palivo pro lidské tělo. Velké množství diet je na bílkoviny chudých. Co se stává s tělem, když nemá dostatek bílkovin ve stravě?

bilkoviny_01

Kila mizí, ale nejen v tucích

U nových diet jdou kila z váhy dolů poměrně rychle. Pokud se jedná pouze o kila z tukových zásob, je to správně. Jestliže ale nebude vaše strava bohatá na bílkoviny, začnou kila ubývat nejen díky úbytku tuků, ale i díky ztrátě svalové hmoty. Bílkoviny jsou nejdůležitější látkou pro výživu a růst svalů. Ztratíte tak sílu, ale i svalovinu. Tělo se bude cítit mnohem rychleji unavené.

1 kg bílkovin má 4 kalorie

Bílkoviny jsou ideální pro dietu. 1 kilogram čistých bílkovin má celkem asi jen 4 kalorie. Při hubnutí by bílkoviny měly tvořit až 30% denního příjmu potravin. Proč? Obsahují velké množství proteinu. Protein je důležitý pro správnou funkci svalů. A hubnutí zajišťují právě svaly. Jen když budou svaly dostatečně vyživené, bude hubnutí správné.

Ideální variantou je doplňovat bílkoviny a proteiny čerstvé. Největším zdrojem je maso, zejména hovězí a rybí. Denní příjem bílkovin ale můžete zvýšit také pomocí doplňků stravy a proteinových nápojů.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: