24.3.2016
Kategorie: Hubnutí, Zdravá výživa

Proč (ne)vyzkoušet sacharidovou dietu?

Sacharidová (Atkinsova) dieta se stala hitem mezi lidmi, kteří touží po rychlém úbytku váhy. Právě to tato dieta umožňuje a vlastně stačí dodržet jen několik pravidel. Základem je změna jídelníčku a pohyb. Má ale i jeden velký mínus!

Kila mizí rychle

Sacharidová dieta je založena na jednoduchém pravidle: Stačí, aby byly z jídelníčku vyřazeny jednoduché cukry a tuky. Jde to poměrně snadno. Pro tyto účely existuje seznam povolených a zakázaných potravin.

Mezi zakázané potraviny patří: Bílé pečivo a další potraviny z bílé mouky jako například těstoviny, uzeniny, tučné maso, sladká a smažená jídla. Z pití je třeba se vyhnout alkoholu a slazeným nápojům jako jsou džusy či sladké minerální vody.

16_fitfin.cz_sacharidova_dieta_01

Na seznam povolených potravin patří: Libové maso, celozrnné pečivo, těstoviny a rýže, zelenina, luštěniny, ovesné vločky aj. Narozdíl od jiných diet má sacharidová pestrý jídelníček.

16_fitfin.cz_sacharidova_dieta_02

Díky omezení příjmu cukrů dochází k rychlému úbytku tukové hmoty. Během jednoho týdne se dá zhubnout až o 2 kilogramy.

Je třeba cvičit!

Aby dieta fungovala dobře a tělo ji zvládlo, je třeba se při ní věnovat sportu. Minimálně 2x týdne byste měli cvičit. Je důležité, aby při cvičení docházelo ke zvýšení tepové frekvence na hranici aerobního pásma. Jedině v této chvíli tělo spaluje tuky. Můžete běhat, věnovat se aerobiku, posilování aj. Cvičení je důležité, protože v dietním režimu se do těla dostává více bílkovin. Ty tělo využívá k rychlejšímu spalování a také k budování svalové hmoty.

16_fitfin.cz_sacharidova_dieta_03

Jedno velké mínus!

Sacharidovou dietu je z lékařského hlediska doporučováno držet maximálně jeden měsíc. Právě to je jejím velkým mínusem. Pokud se dostanete zpět do normálního režimu a budete jíst všechny potraviny, tělo si opět začne tvořit tukovou zásobu. Hrozí jo-jo efekt.

Jestliže se pro tuto dietu rozhodnete, měli byste (samozřejmě v omezené míře) v principech zdravého stravování pokračovat a nepřestávat s cvičením.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: