15.6.2017
Kategorie: Lifestyle, Zdravá výživa

Psyllium jako životní styl

Nedostatek vlákniny způsobuje celou  řadu zdravotních obtíží. Hledáte způsob, jak zvýšit množství vlákniny ve vaší dietní stravě? Potřebujete podpořit váš unavený metabolismus, rozjet správné spalování tuků, udržet si správnou hladinu cholesterolu nebo upravit zažívání? Vyzkoušejte Psyllium.

Nejznámější a u nás dostupná je verze od Dr. Popova. Nabízí se v rozpustném stavu, ve skutečnosti však jde o rostlinu jitrocele indického. Semena této rostliny obsahují rozpustnou vlákninu ve formě slizu, pro vás ale bude jednodušší, pořídit si hotový produkt, než samotnou rostlinu.

Psyllium a jeho zdravotní výhody

Může jít o rozpustný prášek, ale také o tablety. Jedná se o cenově dostupný produkt, po čokoládě však chutnat nebude. Uveďme si například produkt Psyllicol PLUS s probiotiky, který navíc disponuje probiotickými kvasinkami, které slibují podporu imunity i ochranu proti virům a bakteriím. Dále stabilizují střevní mikroflóru a přispívají tak k zachování pohodového zažívání. Jsou navíc odolné proti antibiotikům – lze je tak užívat i v době, kdy se léčíte za pomocí chemických medikamentů.

Tento produkt můžete rozmíchat ve vodě, v jogurtu, müsli. Někteří konzumenti jej přidávají také do polévek nebo omáček – zde je však třeba zvolit neslazenou alternativu psyllia. Pokud můžeme doporučit, přidávejte jej raději do jogurtu, protože samotný produkt rozmíchaný v čisté vodě je zkrátka chuťově nepoživatelný.

Pokud zvolíte sladkou alternativu, je tento výrobek slazen cukralosou s příchutí lesních jahod. Voní tedy krásně, nicméně neslazená verze je samozřejmě zdravější a má daleko širší uplatnění během vaření.

K dalším účinkům tohoto produktu pak patří pocit sytosti, snížení hladiny cholesterolu a řešení potíží se zácpou či hemoroidy.

Co vás možná překvapí je, že psyllium nemusíte jen s obrovskou nechutí pít. Prodává se také v podobě pečiva, sušenek, FIT tyčinek a podobně. Tak například kombinace vlákniny a celozrnné mouky dohromady dává zdravější verzi klasických sušenek. Kromě toho mají tyto sušenky snížený obsah cukru, což však neznamená, že by nebyly chutné. Jedná se o vynikající svačinku s ovocem a kefírem, případně samotné po obědě. Mňam – vyzkoušejte!

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: