17.10.2019
Kategorie: Zdravá výživa

Superpotraviny: Fenomén dnešní doby

Možná jste již někdy zaslechli výraz superpotravina, ale přesně jste nevěděli o čem je řeč. I v našich článcích se občas tento výraz objeví. V některých lidech tento výraz evokuje nějakým způsobem uměle vytvořené potraviny, které obsahují všechny živiny (například Mana), ovšem to není pravda. Superpotraviny jsou potraviny, které obsahují rekordně vysoké množství zdraví prospěšných látek. Jedná se však pouze o marketingový název, který není nijak podpořen odborníky. To však nic nemění na tom, že tento neoficiální seznam obsahuje potraviny, které by ve vašem jídelníčku rozhodně neměly chybět.

Borůvky

Borůvky obsahují obrovské množství antioxidantů, které zbavují tělo volných radikálů. Antioxidační a protizánětlivý účinek sloučenin uvnitř borůvek může pomoci zlepšit funkci mozku, paměť, koncentraci a podpořit kardiovaskulární systém. Vitamín C, obsažený v borůvkách posiluje imunitní systém a pomáhá s regenerací pleti.

Kurkuma

Kurkuma, která je součástí známého koření kari, obsahuje kurkumin. Zdravotní přínosy kurkuminu jsou stále více známé. Jeho silné antioxidační a protizánětlivé účinky využívá stále více lidí. Kurkuma se řadí nejen mezi superpotraviny, ale také mezi přírodní spalovače tuku.

Protože je kurkuma rozpustná v tucích, konzumujte ji společně s extrapanenským olivovým olejem, aby jste využili, co nejvíce látek této superpotraviny.

Kromě vlivu na zdraví je kurkuma skvělým pomocníkem, jak dosáhnout zářivě bílého úsměvu, pokud ji budete používat při čištění zubů.

Avokádo

Avokádo má nejen skvělé nutriční hodnoty, proto by nemělo ve vašem jídelníčku chybět při redukci, ale také je avokádo známě svým obsahem mononenasycených tuků, vlákniny, vitamínů B, draslíku a antioxidantu luteinu.

Extra panenský olivový olej

Rolls-Royce ze všech olejů, extra panenský olivový olej, poskytuje silný zdroj antioxidantů, které mohou chránit buňky před poškozením volnými radikály. Tento olej je také skvělý na vaření, protože v olej zůstává stabilní i při zahřátí díky vysokému obsahu antioxidantů.

Para ořechy

Kromě toho, že jsou zatraceně chutné, para ořechy obsahují koncentrovanou dávku selenu. To má silný antioxidační účinek v těle a je také důležité pro optimální syntézu hormonu štítné žlázy

Superpotravin existuje mnohem více, například červená řepa, chia semínka, citrusy, ořechy, semínka a mnoho dalších.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: