9.11.2017
Kategorie: Hubnutí

Tipy, jak zhubnout po porodu

Znáte ten pocit, že ani s porodem nezhubnete to, co jste během těhotenství nabrala? Chce to jen čas? Ani náhodou! Právě teď totiž musíte jednat. Chcete se přece zase dostat do svých oblíbených džín, ne?

Nešťastná novopečená matka

Jak ale zhubnout, pokud nám nepomůže ani neustálé běhání kolem miminka? Nemáte čas ani jíst a přesto to dolů nejde? Navečer se pak nadlábnete všemi zbytky, co se doma najdou, abyste využila chvilky, kdy dítě spí. Tohle rozhodně není řešení.

Změňte skladbu, změňte denní plán

Zaměřte s na pravidelnost, pestrost a střídmost, váš problém totiž nespočívá ve velkém množství jídla, ale v jeho skladbě. Jezte denně proto v menších dávkách, ale co nejčastěji a nejpestřeji. Pokud kojíte, jste jistě hladovější než obvykle, ale také žíznivější. proto je nutné, připravit si ke kojení sklenici vody a po kojení si dopřát svačinku. Dopřejte si zeleninu, ovoce, ale pozor na nadýmání, zejména v období kojení. Jezte proto nejméně problematické plody, jako je salát, okurka, mrkev a podobně.

Kojení přispívá k hubnutí

Tohle je již více méně známý fakt, a sice, že kojení přispívá k hubnutí. Pokud to tedy jen trochu jde, kojte co to dá. Nejezte však za dva, energetický nárůst v rámci stravy by měl být větší maximálně o čtvrtinu než v těhotenství. Nezapomeňte na vitamíny a minerály a váha půjde dolů sama. Metabolické pochody jsou vlivem hormonálních změn v a po období těhotenství zpomalené, časem se ale vaše tělo vrátí do normálu. Pokud tomu tedy zdravou cestou pomůžete. Nezapomínejte na pitný režim, a sice okolo dvou litrů vody denně. Zapomeňte však na kravské mléko, chce to jen vodu. Slazené nápoje se snažte omezit co nejvíce.

Doporučené stravování pro kojící matky

Základem jsou obiloviny, rýže, pečivo, těstoviny. Dále pět porcí denně a nezapomínejte na zeleninu. Ovoce si můžete dopřát rovněž v podobě ovocných smoothie a nevynechávejte ryby, drůbež, vejce a luštěniny. Jídlo upravujte nejlépe v páře.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: