17.5.2018
Kategorie: Cvičení, Sport

Výhody ranního tréninku

Ranní trénink nebývá vždy jednoduchá záležitost. Většina z nás chodí do práce, takže si jej ani nemůže dopřát. Když se však ráno probudíte, je vaše mysl čistá a vy se na cvičení můžete lépe soustředit.

Pokud si budete dopřávat ranní cvičení, přinese vám celou řadu výhod:

  • Výborně vás probudí a dodá tělu potřebnou energii.
  • Fitness centra jsou téměř prázdná, nemusíte tedy čekat, až se uvolní vámi vytoužený přístroj.
  • Pomůžete nastartovat váš metabolismus. Podpoříte dostatečné vylučování endorfinů (hormonů štěstí), budete se tak cítit spokojenější.
  • Pomůžete redukovat stres, podpoříte dobrou náladu a udržíte si psychickou pohodu.
  • Podpoříte lepší stravovací návyky.
  • Zlepšíte si soustředění a tím pádem i pracovní produktivitu.

Ranní doba podpoří vysokoobjemové tréninky

V ranních hodinách jsou fitness centra téměř prázdná, můžete tedy s klidem realizovat svůj naplánovaný trénink a nestane se vám, že vámi potřebný přístroj bude momentálně obsazený. Navíc nepotkáte tolik známých a budete se tedy soustředit jen na samotné cvičení.

Vyšší hladina testosteronu

Testosteron napomáhá budovat svalovou hmotu, čehož můžeme využívat právě v ranních hodinách, kdy je jeho hladina vyšší. Také tělu dodá potřebnou sílu při tréninku a podpoří regeneraci těla po něm. V průběhu dne se jeho hladina snižuje.

Lepší soustředění i nálada

Po cvičení je vaše tělo dokonale probuzené, díky čemuž lépe funguje a reaguje na vnější podněty. Ať už jste v práci nebo ve škole, budete se lépe soustředit a vaše produktivita, během dopoledne, bude vyšší. Během cvičení se ve vašem těle uvolňují endorfiny, které vám dodají dobrý pocit.

Rychlejší metabolismus

Metabolismus se po cvičení zrychlí, jak moc, však závisí na typu tréninku – bude objemový či kardio? Kromě zrychlení metabolismu dochází při cvičení k většímu spalování kalorií a to během celého dne.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: