22.8.2019
Kategorie: Cvičení

Zanedbáváte strečink? Děláte velkou chybu!

Strečink nepatří mezi oblíbené činnosti sportovců a kolem jeho používání existují různé polopravdy a mýty. Jak to tedy je, je opravdu tak důležitý? Strečink, nebo-li protahování se netýká pouze sportovců, ale všech, kteří chtějí i ve vyšším věku zůstat pohybliví a udržet si fyzickou kondici.

Strečink je důležitý

Alespoň malé protáhnutí by měl vyzkoušet každý chvíli po pro probuzení, ztuhlé svaly se lépe prokrví a vám se mnohem lépe vykročí do pracovního nebo školního dne. Důležitý je strečink před každým cvičením nebo vyšší fyzickou zátěží. „Zkracování“ svalů ke kterému u každého dochází způsobuje špatné držení těla, které může vést k bolesti zad nebo migrénám.

Jak je to se zkracováním svalů?

Zkracování svalů je trochu zavádějící termín, mozek vám při protahování vysílá signál, že více už protáhnout sval nelze a vy máte pocit „zkrácenosti“. Pokud není celý kloubní rozsah používán a svaly nejsou pravidelně protahované, začnou receptory ztrácet schopnost situaci správně vyhodnotit. Sval doslova zkrácený není.

Protahování zmírní bolest svalů

Čím více absolvujete namáhavější trénink, tím důkladnější by mělo být vaše protažení. Poraněné svaly však nikdy neprotahujte, můžete si způsobit komplikace.

Protahování před a po tréninku

Před tréninkem musí dojít k zahřátí těla, kterého dosáhnete pár angličáky. Kromě rozproudění krve a prohřátí svalů, by mělo dojít také k jejich protažení. Před tréninkem svaly protahujte pouze do pocitu tahu, ne do bolesti.

Po tréninku sval protáhněte také pouze do pocitu tahu, ovšem zkuste v té pozici vydržet minimálně 20 vteřin. Zmírníte napětí namožených svalů a druhý den bude bolest vašich namožených svalů mnohem menší. Cvik můžete zopakovat. Pohyblivost těla je vždy kombinací posilování celého tělo a důkladného strečinku, proto ho nezanedbávejte.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: