Zdravá výživa Archív

Dají se živočišné bílkoviny efektivně nahradit?

18.4.2019

Pokud se rozhodnete ke správnému kroku a konečně chcete zatočit s nevzhlednými špekovými bochánky, musí být vaším prvním krokem úprava jídelníčku. Když k tomu přidáte ještě nějaký pohyb, věřte, že bez přísunu bílkovin – proteinů, to půjde mnohem hůře.

Objevte zdravotní výhody moruše

28.2.2019

Morušovník patří mezi ovocné stromy, které plodí plody velmi podobné ostružině a nazývají se moruše. V našich podmínkách se moruše pěstují již několik stovek let, zejména ve vinorodých oblastech, kde bývá teplejší klima. Díky oteplování se morušovníku začíná dařit

Bylinky a koření, které vám pomohou s hubnutím

7.2.2019

Vše, co máte na talíři ovlivňuje vaše zdraví a vaší váhu. To ví asi každý. U mnoha potravin bylo prokázáno, že pomáhají v boji proti chutím, urychlují spalování tuku a usnadňují hubnutí. Vyzkoušejte naše tipy v boji s nadváhou.

5 z nejzdravějších zimních potravin

17.1.2019

Udržet se zdraví během celé zimy není tak nemožné, jak se zdá. V zimě máme mnohem menší přísun vitamínů a zdravých potravin. I během zimy existují potraviny, které jsou schopné zajistit vám bohatý přísun vitamínů, které o dost minimalizují

Dýně: zdraví a skvělá chuť v jednom

20.12.2018

Dýně si získává stále větší oblibu u nás nejen jako znak Halloweenu, ale také na našich talířích. Tykev obecná, jak se správně nazývá, patří mezi jednoleté tykvovité druhy zeleniny. Původem pochází z Latinské Ameriky. S objevením Ameriky se dýně

Při hubnutí nepodceňujte melouny, skvěle zasytí a...

1.11.2018

Je přímo výjimečný, nejen proto, že výborně chutná. Dokáže totiž zefektivnit každé hubnutí a patří mezi nejdostupnější zeleninu našich supermarketů. Jsou tu s námi už pět tisíc let, poprvé je snad podle všeho pěstovali v zemi faraonů. Potřebují spoustu tepla a

Ochutnejte středomořskou stravu

20.9.2018

Středomořská strava, spolu s přiměřenou fyzickou aktivitou a eliminací rizikových faktorů, mezi něž patří kouření a alkohol, je zdravá výživa základní prevencí celé řady patologií. Základ středomořské stravy tvoří čerstvé ovoce a zelenina, obiloviny a luštěniny, celozrnné pečivo, olivový

Připravte si nízkosacharidový jídelníček

6.9.2018

Cílem tohoto způsobu stravování je přeorientování vašeho těla na zdravější zdroj energie. Pokud chcete vyzkoušet nízko-sacharidový jídelníček, není to nic složitého. Ubíráte sacharidy a nahradíte je vyšším příjmem bílkovin a tuků.

Objevte kouzlo pufovaných potravin

16.8.2018

Tento druh potravin se vyrábí pomocí speciální technologie, která zpracovává neopracovaná zrna, díky čemuž jsou zachovány výživové hodnoty i specifická chuť obilovin. První pufované potraviny se objevují v roce 1901 a to zásluhou amerického botanika se švédskými kořeny Alexandra