4.8.2016
Kategorie: Cvičení

Ztuhlá lýtka – co pomáhá?

Přehnali jste to s tréninkovou zátěží na nohy? Podcenili jste po sportu strečink a regeneraci? Nemáte dostatek hořčíku v těle a chytají vás křeče? To jsou 3 nejčastější příčiny zvýšené citlivosti lýtek a jejich ztuhnutí. Trápí vás také ztuhlá lýtka a nevíte, co dělat, aby bolest povolila? Máme pro vás 3 základní tipy, jak zajistit, aby lýtka povolila v co nejkratším čase, a vy jste se mohli opět pustit do plné sportovní zátěže. O jaké tipy se jedná?

Střídání teplé a studené sprchy

Bolest lýtek je většinou způsobena zatuhnutím svalů, svalovou křečí nebo skřípnutím nervu. Nejlepším způsobem, jak tyto jevy odstranit, je snažit se o správné prokrvení spodních končetin. Zvýšený oběh krve ve svalech dokáže povolit bolest a uvolnit křeč. Ideální metodou je sprchování nohou každých 15 minut. V každém intervalu střídejte alespoň 2x teplou a studenou vodu. Svaly jsou nuceny pracovat a lépe se prokrví. Pro prokrvení je také vhodnou volbou návštěva sauny – parní i horkovzdušné. Saunování také pomáhá zlepšit krevní oběh a snižuje citlivost svalů.

Snažit se protahovat

V drtivé většině případů kdy jsou lýtka ztuhlá, jste to přehnali se cvičením nebo podcenili strečink a svaly se stáhly. I když bolí při každém kroku, měli byste se je neustále snažit protahovat. Od krouživých pohybů v kotnících, přes propínání lýtek na schodech až po cvičení se závažím. Cvičení při ztuhlosti pomáhá velmi rychle. Hlavně nenechat svaly zahálet, to by bolely ještě velmi dlouho.

Pozor – v případě natržených lýtkových svalů rozhodně necvičte, jen při ztuhnutí.

ztuhle_svaly_02

Masáž jako lék

Velkým pomocníkem na ztuhlé svaly je také masáž. Zkušení maséři mají dokonalou znalost svalové hmoty a vědí, jak a kde masírovat, aby svaly povolily. Zvolí odlišnou masáž při ztuhnutí svalů, svalové křeči, nebo přiskřípnutí nervu. Po masáži se svaly lépe prokrví a rychleji regenerují.

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: