16.12.2015
Kategorie: Hubnutí, Zdravá výživa

7 pravidel redukční diety

Redukční dieta je jednou z cest, jak rychle zhubnout. Je ale nutné vědět, do čeho se pouštíte. Ne všechny diety jsou nastaveny správně, takže sice zhubnete, ale za několik týdnů se vám kila vrátí zpět a třeba i v dvojnásobném množství. Je třeba si uvědomit, že redukční dieta je individuální záležitostí. O jejím nastavení je třeba přemýšlet! Máme pro vás 7 pravidel redukční diety, se kterými vám hubnutí půjde snadno, rychle a bez jo-jo efektu.

Co je redukční dieta?

Redukční dieta nemá jednu podobu. Její podstatou je omezit kalorický příjem, čímž dochází k hubnutí – tedy ztrátě tukové hmoty. Každý člověk je jiný, má jiné stravovací návyky, a proto nemůže být redukční dieta u dvou lidí stejná. Zapomeňte tedy na to, že byste drželi dietu podle rad vaší kamarádky či někoho jiného. Jestliže má redukční dieta splnit svůj účel, je třeba ji individuálně nastavit.

dieta_02

1. Posuďte reálný stav

Na začátku všeho musí být zhodnocení vašeho stavu. Zvažte se, změřte si obvod bříška, paží, prsou, boků aj. Je dobré vědět, kolik procent tuku se ve vašem těle nachází. Abyste měli přesné údaje, je lepší navštívit lékaře nebo výživového specialistu, kteří v diagnostice pomohou.

2. Odhalte chyby

Na úplném začátku redukční diety je třeba odhalit vaše největší stravovací chyby. První týden jezte a pijte vše tak, jak jste zvyklí. Vše si řádně zapisujte. Po týdnu je třeba výsledky zhodnotit a odhalit největší nešvary jako je nadměrná konzumace tučných a sladkých jídel, nepravidelnost apod.

3. Sestavte si jídelníček

Základem redukční diety je omezení konzumace tučných a sladkých jídel. Mezi ně patří například tučné maso, sladkosti, uzeniny, ale třeba i bílé pečivo. Důležité je, aby se v jídelníčku objevila zelenina a ovoce. Jídelníček je třeba sestavit tak, aby obsahoval vyvážené množství vlákniny, vitamínů, minerálů, bílkovin a objevil se v něm snížený počet sacharidů. Rady na sestavení jídelníčku najdete na internetu, můžete se poradit s nutričním specialistou.

dieta_03

4. Pravidelnost

Je extrémně důležité, abyste jedli pravidelně a měli na jídlo dostatek času. Ideální je jíst pětkrát denně

5. Sportujte

Dietu je vhodné doplnit sportem. Není zdravé, abyste hubli na úkor ztráty svalové hmoty. Pokud budete sportovat, vaše tělo posílí a současně budou mizet především tuky.

dieta_04

6. Pijte!

Nezapomínejte na pitný režim. Na každý kilogram váhy byste denně měli vypít 40 ml tekutin. Mezi vhodné tekutiny patří voda, minerálky, fresh džusy. Mezi nevhodné káva a slazené nápoje.

7. Kontrolujte se

Hubnout se musí zdravě. Běžný úbytek váhy je 0,5 až 1 kg týdně. Může to být ale i méně, protože při cvičení nabíráte na svalové hmotě. Pokud budete hubnout příliš rychle, mohlo by se to negativně podepsat na vašem zdraví. V takové situaci je třeba se o skladbě jídelníčku poradit se specialistou.

dieta_05

Zaujal vás článek? Podělte se o něj s přáteli: